Piąty tom Harry’ego Pottera pt.: Harry Potter i Zakon Feniksa 31 stycznia dotarł w końcu do polskich Czytelników. Czas na podsumowanie jego promocji.
Jak już wcześniej informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku wydawca książek J.K. Rowling w Polsce, wydawnictwo Media Rodzina, podpisało z ośmioma największymi dystrybutorami książek w Polsce porozumienie, które miało na celu przestrzeganie zasad w związku ze sprzedażą książki Harry Potter i Zakon Feniksa.
W porozumieniu dystrybutorzy zobowiązali się do przestrzegania dnia i godziny sprzedaży, ceny katalogowej, wysokości rabatów.
Jak się okazało przez niektórych zostało ono naruszone.
Znalazły się firmy, które „wyłamały się z szeregu” i zaopatrzyły hipermarkety w książki przed ustaloną datą i godziną rozpoczęcia sprzedaży książki.
„Mogę się pokusić o stwierdzenie, że polskie społeczeństwo nie dorosło do tego rodzaju akcji promocyjnej, która w całej Europie byłaby normalnym standardem. To dla nas trudna sytuacja i zarazem duży problem oraz nauczka na przyszłość – powiedział Marek Torzewski, dyrektor działu handlowego wydawnictwa Media Rodzina.
W Geancie i Leclercu już w piątek 30 stycznia można było kupić nowego Pottera (Leclerc sprzedawał je w cenie 43.95 zł), książki sprzedawali też warszawscy "stolikowcy". W pierwszym dniu sprzedaży (31 stycznia) we wrocławskim leclerku można było kupić Harry’ego Pottera za 29.95 zł.
Do tej pory nie udało się wydawcy ustalić kto zaopatrzył E.Leclerka.