Handel zagraniczny. Organizacja i technika
Autorzy |
Autorzy uwzględnili w niej zmiany zachodzące w tej sferze biznesu międzynarodowego, powodowane przede wszystkim zjawiskami związanymi z globalizacją i regionalizmem (m.in. zostały przedstawione nowa wersja międzynarodowych formuł handlowych oraz zmiany w praktyce polskiego handlu zagranicznego związane z członkostwem w Unii Europejskiej).
Najważniejsze problemy omówione w niniejszej książce to:
- formy handlu zagranicznego,
- rodzaje pośredników w handlu zagranicznym,
- narzędzia regulacji i organizacja handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie,
- rozliczenia transakcji i sposoby ich fi nansowania,
- cła i procedury celne,
- transport i spedycja oraz ubezpieczenia w obrocie gospodarczym z zagranicą,
- ryzyko i sposoby jego ograniczania,
- zagadnienia arbitrażu międzynarodowego,
- teorie wymiany międzynarodowej oraz korzyści z niej wynikające.
Większość autorów podręcznika to pracownicy Katedry Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu posiadający również doświadczenie w praktycznej realizacji transakcji handlowych.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnego typu oraz pracowników przedsiębiorstw i instytucji związanych z handlem międzynarodowym.
Numer ISBN | 83-208-1568-1 |
Wymiary | 165x235 |
Gatunek | Organizacja i zarządzanie,Ekonomia,Biznes,Organizacja i zarządzanie,Ekonomia,Biznes |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 432 |
Inne wydania | Warszawa - 2012-03-06 |
Podziel się opinią
Komentarze