Estetyka książki elektronicznej
Rok wydania | 2008 |
Autorzy |
Pierwsza publikacja na naszym rynku poruszająca kwestię e-booków z kilku perspektyw: technologicznej, społecznej, a przede wszystkim estetycznej. Autorka porównuje proces percepcji i estetykę e-książki i książki „tradycyjnej”, drukowanej. Bada wpływ formy publikacji na jej odbiór, analizuje także znaczenie dla czytelności poszczególnych elementów typograficznych, takich jak kompozycja stony, liternictwo, wymiary kolumny tekstu, relacje między tekstem a obrazem czy kolorystyka.
Dzięki praktycznym radom książka ta jest również poradnikiem dla twórców publikacji elektronicznych. Małgorzata Sopyło nie zapomniała o specyficznych e-książkach, jakimi są powieści hipertekstowe, multimedialne podręczniki czy elektroniczne słowniki i encyklopedie. Przeanalizowała przykłady książek elektronicznych wydawanych na płytach CD i udostępnianych w Internecie, wskazując zarówno estetyczne potknięcia, jak i wzory do naśladowania. Wartość publikacji podnoszą wyniki ankiety dotyczącej społecznego odbioru e-booków oraz bogaty materiał ilustracyjny.
Numer ISBN | 978-83-61194-64-4 |
Wymiary | 150x210 |
Gatunek | Informatyka, internet i nowe technologie,Wokół literatury,Socjologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 188 |
Podziel się opinią
Komentarze