Ekonomia kultury
Rok wydania | 2011 |
Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne – państwo czy prywatne fundacje? Po co współczesnej demokracji silne media publiczne? A nowe media? Czy państwo powinno je wspierać? Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczał rozrywkę? Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną? I wreszcie – na czym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku?
Ekonomia kultury przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury. Przewodnik zawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia teorii „żywych klasyków” (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy polskich realiów i szkice projektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze, teoretycy i twórcy: m.in. Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula, Maciej Nowak.
Numer ISBN | 978-83-61006-05-3 |
Wymiary | 120x165 |
Gatunek | Ekonomia,Kulturoznawstwo i antropologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 440 |
Podziel się opinią
Komentarze