Dorośli reklamują, dzieci kupują. Kindermarketing i psychologia
Autorzy |
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach – propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych. Książka Dorośli reklamują, dzieci kupują opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań. Przedstawiono w niej: kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów); działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.); pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży; praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne. Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji. Dzięki książkom takim jak ta możliwy jest – choć brzmi to dzisiaj jak
oksymoron – konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym.
Numer ISBN | 978-83-7383-458-3 |
Wymiary | 165x235 |
Gatunek | Psychologia |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 182 |
Podziel się opinią
Komentarze