W związku z przedświątecznym sezonem zakupowym Jupiter Research i Ipsos-Reid zapytały klientów dlaczego kupują w Internecie.
Dla 70% respondentów to oszczędność czasu, dla 69% możliwość kupowania nawet kiedy tradycyjne sklepy są już zamknięte.
68% liczy na uniknięcie ścisku w towarzyszącego gorączce zakupowej w tym okresie.
59% uważa, że kupi prezenty w Internecie taniej.
52% ankietowanych uważa, że łatwiej znajdzie prezent. Równo połowa ankietowanych kupuje on-line ponieważ znajdzie w Internecie towary niedostępne w zwykłym sklepie.
47% wskazało na możliwość łatwiejszego porównania cen.
34% - ma możliwość bezpośredniego skierowania przesyłki zakupionego towaru do osoby, którą chcemy obdarować.
13% liczy, że przy okazji dokonywania świątecznych zakupów otrzyma darmowe prezenty, tyle samo wybiera e-sklep, bo zbiera punkty do programu lojalnościowego.