Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
| Forma wydania | Książka | 
| Rok wydania | 2020 | 
| Autorzy | |
| Kategoria | |
| Wydawnictwo | 
Ta książka to wsparcie dla nauczycieli w realizacji ich nowych zadań, zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom. Książka została wzbogacona o płytę CD, na której znajdują się gotowe formularze diagnostyczne.
Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ta książka to wsparcie dla nauczycieli zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom.
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne!
…czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
To bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki.
W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczamy gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych. Zachęcamy do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwiamy na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
| Numer ISBN | 978-83-64631-67-2 | 
| Wymiary | 16x23 | 
| Oprawa | miękka | 
| Liczba stron | 200 | 
| Język | polski | 
Podziel się opinią
Komentarze