Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce
Autorzy |
Rozwój gospodarki rynkowej, perspektywa wejścia do Unii Europejskiej czy proces globalizacji narzucają konieczność wykorzystania takich metod zarządzania przedsiębiorstwami, które czynią je organizacjami dynamicznymi o dużej zdolności reagowania na zmiany otoczenia i odpowiadania na wyzwania rynkowe. Przy ciągłej zmianie warunków otoczenia kontrola jakości podejmowanych decyzji powinna być prowadzona na bieżąco. Pomocny w tym obszarze może być controlling, który pomaga na bieżąco kontrolować słuszność podejmowanych decyzji. Umożliwia sprawdzenie prawidłowości procesów gospodarczych; dostarcza różnym szczeblom wieloprzekrojowych informacji niezbędnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem z nastawieniem na przyszłość; ułatwia stworzenie właściwego układu kompetencji i odpowiedzialności na różnych szczeblach zarządzania; jasny układ kompetencji i odpowiedzialności ułatwia ocenę skuteczności i efektywności funkcjonowania centrów odpowiedzialności oraz kierujących nimi menedżerów. Stabilne funkcjonowanie
przedsiębiorstwem zapewnia realizacja przedsięwzięć przyjętych w strategii firmy oraz osiągnięcie założonych w niej wyników finansowych.
Numer ISBN | 83-01-13893-9 |
Wymiary | 165x235 |
Gatunek | Organizacja i zarządzanie |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 424 |
Podziel się opinią
Komentarze