Trwa ładowanie...
d29coz4
12 października 2010, 00:00

Classic Drucker

książka
Oceń jako pierwszy:
d29coz4
Classic Drucker
Tytuł oryginalny

Classic Drucker

Rok wydania
ksiazki.wp.pl
Źródło: ksiazki.wp.pl

Książka zawiera najlepsze artykuły Petera F. Druckera opublikowane w „Harvard Business Review”. Większość z nich ukazała się w opublikowanej w 2004 r. przez MT Biznes książce Zawód menedżer. Niniejsza publikacja zawiera trzy nowe artykuły oraz wstęp napisany przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego HBR. Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer
postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie. Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny – ani przed nim, ani po nim – Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami. Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak: być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy, reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes, podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji, wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje, zapewnić decydentom niezbędną informację, formułować i
wdrażać strategie biznesowe, zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność. Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów? Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny? Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność? Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego „Harvard Business Review”, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.

Classic Drucker
Numer ISBN

978-83-621-9584-8

Wymiary

165x240

Gatunek

Biznes

Oprawa

7

Liczba stron

320

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d29coz4
d29coz4
d29coz4
d29coz4

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj