Cel Paryż. Kampania 1939-1940
| Autorzy | 
W 1933 r. we Francji dominuje opinia: Hitler oznacza wojnę. Jednak w pierwszych latach swej dyktatury Hitler przybiera pozę pacyfisty i wygłasza mowy w obronie pokoju. Pomawianie mnie o chęć wywołania wojny to dla mnie obraza – stwierdza w rozmowie z hrabią de Brinon. Hitler stara się zręcznie o odprężenie w stosunkach między obu narodami oraz o przekonanie francuskiej opinii publicznej o rzetelności swych pokojowych dążeń. Nawet Układ Monachijski z 1938 r. i szok wywołany zajęciem Pragi nie wszystkim Francuzom przynoszą otrzeźwienie. Również po rozpoczęciu wojny z Polską, na niemiecko-francuskim froncie dochodzi do bratania się obu stron... Aż nadchodzi 10 maja 1940 r. i zaczyna się kampania na Zachodzie.
| Numer ISBN | 978-83-7250-368-8  | 
| Wymiary | 215x260  | 
| Gatunek | Historia powszechna  | 
| Oprawa | 7  | 
| Liczba stron | 240  | 
Podziel się opinią
Komentarze