Trwa ładowanie...
d3a4qij
17 sierpnia 2012, 00:00

Bollywood w marketingu międzynarodowym. Fenomen Shah Rukh Khana

książka
Oceń jako pierwszy:
d3a4qij
Bollywood w marketingu międzynarodowym. Fenomen Shah Rukh Khana
Rok wydania
Autorzy
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, stanowi owoc kilkuletniej fascynacji kinematografią Indii i geniuszem ikony filmu indyjskiego – Shah Rukh Khanem.

Skąd tak wielka siła oddziaływania kina Bollywood, które z każdym rokiem zyskuje coraz szerszą widownię na całym globie? Co sprawia, że tak wiele osób chce oglądać te finezyjnie łączące obraz i dźwięk „bajki dla dorosłych”? Wielowątkowość bollywoodzkich obrazów filmowych z pewnością przyczynia się do tego, że każdy może w nich znaleźć coś dla siebie. Stanowią bowiem „wielki pakiet kultury indyjskiej”, jak twierdzi cytowana w książce Manisha Koirala. Ale to nie wszystko. Kino indyjskie uwodzi widzów i wciąga ich we frapującą grę – grę sensów, odniesień, asocjacji. Niewątpliwie wymaga od odbiorcy wrażliwości (na piękno zdjęć, którym towarzyszą znakomicie dobrane muzyka i choreografia, na finezję w budowaniu fabuły i narracji), ale też znajomości konwencji i opanowania sztuki posługiwania się kodem kulturowym. Oczywiście można (i trzeba!) oglądać filmy bollywoodzkie nawet nie mając przygotowania teoretycznego i całej kulturalno-historyczno-społecznej podbudowy. Jednak umiejętność odnalezienia się w tym systemie
znaczeń, jak również świadomość pewnej umowności charakteryzującej styl budowania obrazów filmowych Bollywood, pozwalają na wydobycie dodatkowych sensów i pełniejsze obcowanie z tą fascynującą twórczością. Autorka nie tylko dzieli się z Czytelnikiem swoją bogatą wiedzą, kreśląc ze znawstwem ścieżkę artystyczną Króla Bollywood, ale też potrafi zarazić swoją pasją, która zaprowadziła ją aż do ojczyzny Shah Rukh Khana. Wszystkie fotografie publikowane w książce zostały wykonane podczas jej podróży do Indii. Podążajmy za Autorką, dając się uwieść urokowi hinduskiego kina.

Ze Wstępu

Bollywood w marketingu międzynarodowym. Fenomen Shah Rukh Khana
Numer ISBN

978-83-7805-235-7

Wymiary

145x205

Gatunek

Biografie i autobiografie,Film

Oprawa

1

Liczba stron

182

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3a4qij
d3a4qij
d3a4qij
d3a4qij

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj