Bertelsmann Media Grupa Wydawnicza
Na początku lat 90. multimedialny koncern Bertelsmann zainteresował się rynkami Europy Środkowej i Wschodniej, w tym rynkiem polskim. W roku 1992 powołana została do życia spółka z o.o. Bertelsmann Media, która już wkrótce miała się stać jedną z najważniejszych firm na polskim rynku wydawniczym. Na jej czele stanął prezes Andrzej Kostarczyk (jego następcy to Philipp Conze 1999-2002 i od października 2002 Heike Rosener).
Spółka zaczynała od uruchomienia wydawnictwa GeoCenter zajmującego się publikowaniem map i przewodników turystycznych (GeoCenter został sprzedany w 1999 r.) Dwa lata później spółka uruchomiła swoje najistotniejsze dotąd przedsięwzięcie, największy w Polsce klub czytelniczy - Klub Świat Książki.
Z czasem powołane zostały do życia wydawnictwa Libros, Diogenes, Fakty, Horyzont i Hubert, które wspólnie ze Światem Książki stworzyły Grupę Wydawniczą Bertelsmann Media. Od 2003 r. wszystkie książki wydawane są pod jednym znakiem - Świat Książki. Publikowane przez Świat Książki tytuły sprzedawane są na rynku otwartym oraz za pośrednictwem Klubu Świat Książki. W swojej działalności spółka kieruje się "Zasadami Bertelsmann Media" (które uwzgledniąjac lokalną specyfikę - zostały stworzone na podstawie "Zasad Bertelsmanna" obowiązujacych w całym koncernie).
Rok powstania | 1992 |
Adres | ul. Rosoła 10 |
Kod i miasto | Warszawa |
Numer telefonu | (22) 645 82 00 |
Adres WWW strony internetowej | http://www.bertelsmann-media.pl/ |
Podziel się opinią
Komentarze