22 niezmienne prawa zarządzania marką
Tytuł oryginalny | 22 immutable laws of branding |
Rok wydania | 1998-01-01 |
Autorzy |
Branding (tworzenie marki) ochrzczono w międzynarodowej społeczności biznesu mianem marketingowego hitu przełomu wieków. Każdy przyznaje już, że uczynienie z produktu lub usługi pełnowartościowej marki jest jedynym sposobem na przetrwanie w gąszczu prawdziwych i rzekomych nowości, na szaleńczo zatłoczonym rynku.
Jesteśmy świadkami schyłku Ery Sprzedaży. Sprzedawanie - zarówno sama profesja, jak i funkcja przedsiębiorstwa - idzie na dno niczym Titanic. Dziś nie sprzedaje się, dziś się kupuje, a silne marki wzmacniają tę tendencję. Innymi słowy, marka "przedsprzedaje" produkt lub usługę, gwałtownie umniejszając rolę działań handlowych prowadzonych w starym, hiperaktywnym stylu.
Odwiedźmy supermarket albo dom towarowy. Gdy konsumenci przebierają w setkach marek, odbywa się kupowanie. Ale gdzie tu sprzedaż? Spójrzmy na świątynię handlowców: autokomis. Złotousty dealer nie ma dziś nic do roboty w samoobsługowych amerykańskich sieciach, takich jak AutoNation USA czy Car-Max. Tendencja do przekształcania tradycyjnego handlu w oparty na sile marki proces zakupu znalazła kulminację w Internecie, gdzie setki tysięcy klientów nabywają produkty - od pizzy po obligacje i programy inwestycyjne - kierując się walorami ich marek.
Numer ISBN | 83-7255-456-0 |
Wymiary | 140x200 |
Gatunek | Organizacja i zarządzanie |
Oprawa | 1 |
Liczba stron | 181 |
Podziel się opinią
Komentarze