Trwa ładowanie...
d45oyo1
20-05-2013 00:00

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej

książka
Oceń jako pierwszy:
d45oyo1
Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej
Rok wydania
Autorzy
Inne
Źródło: Inne

Jakość pracy szkoły zależy od jakości pracy zatrudnionych w niej nauczycieli – ta oczywista myśl stała się myślą przewodnią publikacji „Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne”.

Materiały zawarte w książce zostały podzielone na trzy części wynikające z logicznego podziału poruszanych w nich zagadnień. W części pierwszej – „W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej” w opisie zawodu nauczycielskiego oparto się na refleksjach, jakich dostarczył analizowany materiał historyczny. Zgromadzenie wiedzy na temat tego, co było cenne w praktyce i teorii minionych lat, jest często wskazaniem możliwych rozwiązań dla obecnych problemów edukacyjnych. A dla rozważań nad osobą nauczyciela doświadczenia polskiej myśli pedeutologicznej zawsze pozostają cenne. W części drugiej – „Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości” zawarte są materiały, które pokazują, jak szeroka skala zagadnień mieści się w pojęciu „zawód nauczycielski”, jak wiele kwestii jest w stanie umknąć w trakcie codziennej pracy szkolnej. Poruszane w tej części problemy poszerzają naszą wiedzę na temat możliwości wynikających z przekrojowego spojrzenia na ten zawód. Trzecia część – „Współdziałanie i opór w relacjach
nauczyciel – uczeń prezentuje natomiast możliwe przyczyny kolizji w relacjach między najważniejszymi podmiotami procesu edukacyjnego. Zawiera też wybrane problemy, na jakie może się natknąć pedagog w swej codziennej pracy wychowawczej. Wszystkie przedstawione w tej części teksty są również dowodem na to, jak ważnym wzorcem w procesie wychowania jest osoba nauczyciela.

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej
Numer ISBN

978-83-7587-550-8

Wymiary

160x235

Gatunek

Metodyka

Oprawa

1

Liczba stron

222

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d45oyo1
d45oyo1
d45oyo1