RSS

Książka

Dodaj do swojej półki

Blizna

Scar Tissue

autor:

przekład: Alina Siewior-Kuś

  A A A
Blizna
Anthony Kiedis, charyzmatyczny i wysoce elokwentny lider Red Hot Chili Peppers opowiada zdumiewającą biografię swojego życia oraz historię zespołu. Wychowywany na Środkowym Zachodzie USA, przeniósł się do Los Angeles w wieku jedenastu lat, do swojego ojca, dostawcy narkotyków dla hollywoodzkich elit.

Po krótkiej karierze dziecięcego aktora Kiedis został wydalony z college’u pogrążając się w półświatku podziemia muzycznego Los Angeles. Wraz z trzema przyjaciółmi ze szkoły utworzył zespół i znalazł wreszcie cel w życiu. Przemierzając kraj Chili Peppers byli muzycznymi innowatorami, mając duży wpływ na całą generację muzyków. Niestety, ceną za sukces była śmierć przyjaciela i członka zespołu, który zmarł na skutek przedawkowania. Kiedis również musiał stoczyć ciężki bój z uzależnieniem od narkotyków.

Blizna wykracza daleko poza typową biografię rockmana, ponieważ sam Anthony Kiedis nie jest typową gwiazdą rocka. Jest to natomiast poruszająca opowieść o poświęceniu i rozpuście, przestępstwach i prawości, lekkomyślności i odpowiedzialności. Całość ubarwiają liczne gwiazdy Hollywood przewijające się przez jego życie od wczesnego dzieciństwa, a wśród nich: Sonny i Cher, Led Zeppelin, Deep Purple, Sylvester Stallone, Madonna, Kurt i Courtney.

ISBN: 978-83-7508-412-2

data wydania: 04-10-2011

wymiary: 145x205 mm

oprawa: Miękka

liczba stron: 454

oceń
ocena: 5
głosów: 4
Podziel się

Inne wydania

książka jest na 1 półce

Ekranizacja

Blizna
Blizna
pełna lista

Opinie

Ocena: 0 [0]
~Ola [2014-12-02 09:08]

Rewelacja! Dla fanów RHCP idealna!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ff [2012-04-10 19:47]

Książka jest świetna ! niewiarygodne że ten człowiek po tylu wypadkach jeszcze żyje , Kocham RHCP i Anthonego ,polecam książkę fanom : )

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~nieważne [2009-03-31 00:00]

;)
To naprawde świetna książka, od pierwszych stron wciągająca i pochłonęła bardzo dużo mojego wolnego czasu, czeko nie żałuję ani trochę. Porusza każdy wątek życia człowieka i powinna zainteresować każdego człowieka, bo jest na prawde o wszystkim, zwłaszcza z największym zapałem powinni ją czytać fani zespołu, gdyż Anthony swietnie to wszystko opisał i naprawde można się z niej dużo dowiedzieć. Wyjątkowa i przykówająca uwagę jest prostolinijność i szczerość autora. Zachęcam do przeczytania.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ja...) [2009-01-17 00:00]

RHCP to od wielu lat mój ulubiony zespół, więc przeczytałam tę książkę jednym tchem... Widzisz ich na ekraanie i myślisz, że tacy ludzie nie mają pewnie żadnych problemów grubo się mylisz... Bardzo szczere wyznanie lidera najfantastycznejszegoa, najbardziej naładowanego energią zespołu na świecie... Może dla niektórych zbyt szczere albo szokujące jednak cholernie prawdziwe tak, że czasami śmiejesz sie razem z Anthonym a czasami zczynasz z nim płakać... Życie i nic dodać, nic ując:)

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Monia :) [2008-08-24 00:00]

Czytam
Jeszcze czytam książkę "Blizne". Zaczęłam dość dawno a potem musiałam chwilowo przerwać. Kiedy powróciłam do lektury nie mogłam się od niej odczepić! Jest niesamowita! Kiedis to mój ulubiony wykonawca z resztą RHCP to mój ulubiony zespół ale nie wiedziałam ba! Nawet nie mogłam się domyśleć że ktoś na tym świecie morze mieć takie życie.. Książka trudna na swój sposób. Nie wielu da rady przeczytać ją w szybkim tempie. Na pewno osiągnie to ktoś o niesamowitym charakterze. Zaskoczyło mnie wiele rzeczy. Podobało się prawie wszystko ja jestem jak najbardziej na tak! Jeśli ktoś waha się nad lekturą jak najbardziej polecam!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~fanka [2007-08-13 00:00]

dzisiaj kupiłam książkę!!
Jeszcze w drodze do domu zaczęłąm ją czytac...! Coś czuje ze jeszcze kilka dni i ją skończę.... Jest naprawdę wciągajaca... Czasami zapiera aż dech w piersiach... Wiele czytałąm o Anthonym ale dzięki tej książce można dowiedziec sie o bardziej prywatnych sprawach wokalisty.... Polecam wszystkim!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~fanka [2007-08-13 00:00]

dzisiaj kupiłam książkę!!
Jeszcze w drodze do domu zaczęłąm ją czytac...! Coś czuje ze jeszcze kilka dni i ją skończę.... Jest naprawdę wciągajaca... Czasami zapiera aż dech w piersiach... Wiele czytałąm o Anthonym ale dzięki tej książce można dowiedziec sie o bardziej prywatnych sprawach wokalisty.... Polecam wszystkim!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Bumszakalaka [2007-03-13 00:00]

Polecam
Ksiazka naprawde swietna (jak dla mnie). strasznie wciagajaca ;) Kazda strona objawia Ci cos innego, ciakwszego Kupic mozna w empiku ;) Milego czytania

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Funky_Monks [2006-05-19 00:00]

Blizna na plusie blizna na minusie.
Blizna jest bardzo wciągającą książką ale zwarzając na tłumaczenie wydaje sie bardzo uboga w stosunku do wersji orginalnej. Burzliwa i intrygująca biografia lidera zespołu Red Hot Chili Peppers owocuje w wiele wątków erotycznych i miłosnych. Liczne partnerki Anthonego stawały sie muzami dla jego tworczosci. Przeżycia z narkotykami i ciągłe wracanie do uzaleznienia ukierunkowały Kiedisa zarówno artystycznie jak i psychicznie. Narkotyki zniewoliły jego najlepszego przyjaciela a zarowno wirtuoza gitary i członka zespołu, Hillela a w efekcie doprowadziły go na koniec swojej zyciowej podróży. Na jego miejsce do zespołu przyjeto młodego Johna Frusciante ktory szybko jednak nadrobił zaległosci i rownierz pogrążył sie w narkotykowym swiecie. Po kilku latach odszedł z zespołu by na nowo sie narodzic. John przeżył smierc kliniczną co dało mu nową energie do zycia i tworzenia muzyki. Dzis Anthony codzien odbywa zabiegi ozonowe, do jego krwiobiegu wprowadza sie płynny ozon ktory regeneruje zniszczony przez narkotyki organizm. Wszystkim Fanom bardzo polecam tę książke, wprowadza ans w swiat muzyki i narkotyków i nastawia przeciw nim. Książka to nie tylko biografia to także źródło informacji ktore pozwoli nam przejrzec na oczy i pozwoli oderwac sie od swiata używek.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Blood Sugar [2005-08-13 00:00]

Pomóżcie!!!!
Szczęściarze, jak udało wam się zdobyć tą książkę w oryginale??? Czy da się to zrobić w jakiejś polskiej księgarni (niekoniecznie internetowej)?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~mac [2005-07-09 00:00]

zgadzam sie z tym, że tłumaczenie tekstu jest momentami fatalne i nie oddaje w pelni charakteru Kiedisa. Ktos kto nie zna tego faceta i na podstawie polskiego tlumaczenia wyrabia sobie o nim zdanie moze pomyslec, że to amerykański pajac a połowa tych historii jest przekoloryzowana. Jestem fanem RHCP, znam historie, znałem biografie wczesniej dlatego radzilem sobie z tym tlumaczeniem, ale byc moze wielu moze zmienić stosunek do tego czlowieka

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~swany [2005-07-08 00:00]

orginał dużo lepszy
nie wiem kto czytał tę biografię w orginale, ale tłumaczenie ma z nim mało współnego. Anthony ma swój charakterystyczny sposób mówienia, używa wielu przymiotników i nietuzinkowych wyrazów, chyba ponad możliwoścu tłumaczki. Niby ta sama histiria, ale w polskiej wersji brakuje Anthony'ego.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~swany [2005-07-08 00:00]

orginał dużo lepszy
Nie wiem kto czytał tę biografię w orginale, ale tłumaczenie ma z nim mało współnego. Anthony ma swój charakterystyczny sposób mówienia, używa wielu przymiotników i nietuzinkowych wyrazów, chyba ponad możliwoścu tłumaczki. Niby ta sama historia, ale w polskiej wersji brakuje Anthony'ego. To wspaniały facet bo całe życie się rozwija, zawsze się podniesie i idzie na przód. Nie mogę się doczekać jesieni i nowej płyty.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~arw [2005-06-29 00:00]

do kargul (piczka@wp.pl)
wiesz nie chce Cie obrazac,ale glupawy to jest Twoj komentarz,moze i ksiazka nie jest genialna,on jest muzykiem nie autorem i byc moze nie powinien jej pisac,ale co do muzyki to sorry ale klekajcie narody:)

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~Klodi [2005-06-19 00:00]

czytalam,ksiazka suuuper a to ze tobie sie ona nie podoba bo Antek ma problemy z uzaleznieniem to zanczy ze nie jestes zadnym fanem RHCP a w dodatku jakims tepym czlowiekiem ksiazke baardzo polecam:D

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~elde [2005-06-09 00:00]

Słaba
jako stary redhotowy fan spodziewałem się czegoś więcej. nie dość, że kiepsko napisana to jeszcze o gościu, który lubi być ćpunem. fe.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~pauli [2005-06-06 00:00]

ksiazka na pewno jest super..nie moge sie doczekac az bede ja miec..red hoci napewno nie zawiodą...:)

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~chudy [2005-06-04 00:00]

biografia kiedisa?
oo szok....zaraz sie ubieram,zjem sniadanie i lece na miasto szukac tej ksiazki.....napewno musi byc bardzo ciekawa....

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~rafik [2005-06-03 00:00]

hmmm
ale mam smaka na ta ksiazke;)

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kargul [2005-06-03 00:00]

licha ta kniga
ta kniga jest slaba jak muza tego glupawego rosyjskiego zespolu...nie polecam nikomu...pieniadze lepiej jest wydac na teatr

odpowiedz