Trwa ładowanie...
d2ofb9d
02-01-2012 00:00

Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji

książka
Oceń jako pierwszy:
d2ofb9d
Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji
Rok wydania
Autorzy
"__wlasne
Źródło: "__wlasne

Książka składa się z dwóch części praktycznej (badawczej ) i teoretycznej.

Opracowane praktyczne wyniki badań znajdują się w drugiej części książki (rozdziały IV–VII). W rozdziałach IV, V i VI autorka rozpatruje kolejno proporcje mówienia i słuchania przez nauczyciela i ucznia na lekcji, specyfikę słuchania ucznia przez nauczyciela oraz zakres, w jakim pedagodzy są świadomi swojego sposobu porozumiewania się z młodzieżą. Analizy tej dokonuje, porównując obie badane grupy: nauczycielską i uczniowską na podstawie wyników uzyskanych z badań ankietowych. Natomiast rozdział VII w całości jest poświęcony analizie jakościowej nagranych lekcji, gdzie zostały zestawione uzyskane wyniki z danymi z badań ankietowych.

W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, by poznać opinię nauczycieli na temat ich sposobu mówienia i słuchania uczniów. Zebrane dane porównano z opinią uczniów o komunikacji nauczycieli z młodzieżą na lekcji.

Odniesieniem teoretycznym do uzyskanych wyników badań jest pierwsza część książki (rozdziały I, II i III), w której zostaje zarysowana ogólnie problematyka komunikacji werbalnej nauczyciela i ucznia. Autorka podejmuje tu rozważania nad rolą i znaczeniem języka, zastanawia się również nad cechami warunkującymi efektywne mówienie i słuchanie w relacji nauczyciela i ucznia na lekcji.

Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji
Numer ISBN

978-83-7587-430-3

Wymiary

160x230

Gatunek

Metodyka,Socjologia

Oprawa

1

Liczba stron

164

Podziel się opinią

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ofb9d
d2ofb9d
d2ofb9d