Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Książkowy niezbędnik dla przedstawiciela handlowego. Jakie są najlepsze książki o sprzedaży?

W dzisiejszych czasach zawód przedstawiciela handlowego jest bardzo popularny. Pracując w tym zawodzie można liczyć na służbowy telefon oraz samochód. Ponadto praca handlowca wiąże się z wiecznym uśmiechem na twarzy oraz pracą w niekończącym się biegu. Warto dowiedzieć się, czym dokładniej zajmuje się przedstawiciel handlowy oraz jakie są najlepsze książki dla handlowca.

Share
 Źródło: Pexels
d340s4y

Oferty dla przedstawiciela handlowego na GoWork

Platforma GoWork.pl to dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo - działalność firmy rozpoczęła się w 1990 roku. W obecnych czasach platforma ta oferuje wszelkie usługi, które wspierają pracodawców w skutecznej rekrutacji. Od kilku lat GoWork.pl jest uznawany za jedną z najlepiej rozwijających się firm rekrutacyjnych oraz szkoleniowych w naszym kraju. Na tej platformie internetowej można znaleźć wiele ogłoszeń pracy a oferty dla przedstawiciela handlowego na GoWork przewodzą wśród innych zawodów. Z tego powodu, jeżeli chcemy pracować jako handlowiec, warto będzie szukać pracy na tej platformie.

Praca handlowca

Pomimo tego, że wielu osobom wydaje się, iż praca handlowca nie wymaga niczego więcej niż jedynie ciągłych rozmów przez telefon, rzeczywistość wygląda nieco inaczej. Jest to dość stresująca praca, w której trzeba ciągle dbać o wizerunek swój, a także firmy. Ponadto trzeba ciągle pozyskiwać nowych klientów. Pomimo wszystkich mitów krążących w opinii społecznej, praca na stanowisku przedstawiciela handlowego nie powinna nudzić, bowiem jego obowiązki należą do wszechstronnych i urozmaiconych. Oprócz tego przedstawiciel handlowy musi dbać o utrzymywanie dobrych relacji z dotychczasowymi klientami. Ponadto jego zadaniem jest podtrzymywanie sprzedaży usług oraz towarów. Przedstawiciel handlowy musi zająć się również stałym pozyskiwaniem nowych zainteresowanych do podjęcia współpracy. Warto dodać, że osoba na tym stanowisku nie tylko dba o swój wizerunek, ale również o budowanie dobrego wizerunku przedsiębiorstwa. Do jego obowiązków zalicza się zawieranie wszelkich umów oraz pilnowanie dostaw towarów. Lista zadań handlowa jest dość spora i wymagająca.

Na czym polega praca handlowca?

Żeby ściślej określić, jakie są dokładne obowiązki handlowców, trzeba najpierw poznać specyfikę tego zawodu. Jak się nierzadko okazuje, posada posadzie nierówna, a obowiązki pracowników często różnią się od siebie w mniejszym lub większym stopniu. Wszystko zależy głównie od preferencji oraz zapotrzebowania danego przedsiębiorstwa. Oczywiście widocznych jest kilka stałych oraz typowych działań, które wykonują handlowcy w praktycznie każdym zakładzie pracy - bez względu na branżę czy wielkość danej firmy. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że przedstawiciel handlowy tylko małą część swojego czasu spędza w biurze. Jego praca będzie opierać się głównie na spotkaniach z nowymi klientami. Z tego powodu odbywają się one w siedzibie przedsiębiorstwa potencjalnego klienta bądź w kawiarniach czy domach prywatnych. Dlatego przedstawiciele handlowi muszą się dostosowywać, jeżeli ich celem jest podpisanie umowy oraz zdobycie nowych kontrahentów. Oprócz tego bardzo istotne jest podtrzymanie współpracy oraz budowa długoterminowych relacji z klientami, którzy zostali już pozyskani dla firmy. Dlatego widać, że praca przedstawiciela handlowego wiązać się będzie ze stałą zmianą miejsca przebywania, a także różnorodną komunikacją z klientami. Nikogo nie powinno dziwić, iż osoba pracująca na tym stanowisku otrzyma nie tylko telefon służbowy, ale nierzadko i laptop bądź auto.

d340s4y

TOP8 najlepszych książek dla przedstawiciela handlowego

Przedstawiciel handlowy to dość wymagający zawód. Ciągły rozwój oraz gotowość do podnoszenia kwalifikacji niezależnie od stażu pracy to wymogi, jakie są stawiane przez stale rozwijający i zmieniający się rynek pracy w naszym kraju. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, w jaki sposób za tym wszystkim nadążać. Warto przede wszystkim sięgnąć po książki, które pomogą lepiej przygotować się do pracy przedstawiciela handlowego. Mogą one jednocześnie zainspirować, ale także pomagają uporządkować wiedzę zdobytą do tej pory. Oto lista najlepszych książek dla przedstawiciela handlowego. Pomogą one w pozyskiwaniu lepszych wyników sprzedażowych.

1.      ,,Objections", Jeb Blount - książka ta pozostaje w temacie przekuwania porażek w sukcesy. Nierzadko z obiekcjami klientów spotykają się handlowcy - i to niezależnie od swojego stażu pracy. Warto zaznaczyć, że pozycja ta jest warta polecenia zarówno dla weteranów sprzedaży, jak i początkujących w tym zawodzie. Dzięki niej można podsumować dotychczasową wiedzę oraz szukać inspiracji do nowych działań. Autor książki podpowiada m.in. w jaki sposób zrozumieć wszelkie obiekcje z perspektywy klientów i skąd bierze się lęk przed odmową. Ponadto w książce wyjaśnione jest, gdzie leżą źródła obiekcji kupujących oraz jak takie obiekcje skutecznie zwalczać.

2.      ,,Biblia Handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży", Jeffrey Gitomer - istnieje wiele osób, które nie lubią, kiedy się im sprzedaje, lecz za to uwielbiają kupować. Autor książki wysunął taką tezę i ma tutaj bardzo dużo racji, lecz w swojej Biblii handlowca uczy właśnie, w jaki sposób sprzedawać, żeby inni uwielbiali od nas kupować. Autor stawia przede wszystkim na relacje, lojalność oraz obsługę klienta z szacunkiem. Ponadto duża waga przywiązywana jest do szczerej chęci dobrania jak najlepszych rozwiązań. Wszelkie porady umieszczone w tej pozycji są uniwersalne - powinny znaleźć zastosowanie na każdym etapie sprzedaży. Jest to pozycja obowiązkowa dla każdego przedstawiciela handlowego. Pomoże osiągać o wiele lepsze wyniki w pracy.

3.      ,,The Introvert's Edge: How the Quiet and Shy Can Outsell Anyone", Matthew Pollard - książka opisuje cichego oraz nieśmiałego sprzedawcę-introwertyka, któremu z sukcesem udaje się pozyskać nowych klientów. Wygląda to trochę jak oksymoron, jednakże autor książki przekonuje o fakcie, że aby osiągnąć sukces w sprzedaży, niekoniecznie trzeba być przebojową osobą, która ma odpowiedź na wszystkie pytania. Ponadto Matthew Pollard przekonuje, że sprzedaż to dyscyplina i każdy może się jej nauczyć, również i introwertyk. Jedyne co trzeba to odkryć oraz wykorzystać swoje atuty. Autor w swojej pozycji pomaga w tym przyszłym handlowcom. Służy radą oraz mówi, w jaki sposób odkryć swoją wewnętrzną pewność siebie oraz przygotować się na wszelkie możliwe sytuacje. Oprócz tego w książce wyjaśnione jest, jak skutecznie walczyć z obiekcjami klientów. Ponadto dodatkową inspiracją będą historie sukcesu odniesione przez handlowców oraz przedsiębiorców, którzy są introwertykami i nie należą do osób przebojowych.

d340s4y

4.      ,,Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientem", Matthew Dixon, Brent Adamson - jest to kolejna książka oparta na przeprowadzonych wcześniej badaniach. Warto zaznaczyć, że i tym razem autorzy książki przeprowadzili je, analizując działania wielu handlowców z wszelakich branż. Efektem tego jest wyszczególnienie aż pięciu profili handlowców, z których jeden należy do szczególnych. W książce autorzy przekonują, że przynależność do profilu handlowca nie oznaczać będzie, że handlowiec nie może się pochwalić świetnymi wynikami w pracy. Warto zaznaczyć, że w książce opowiedziano, iż klucz do sukcesu widzi się w odejściu od klasycznego budowania relacji na rzecz zwiększonej asertywności oraz przejmowania kontroli nad procesami sprzedażowymi.

5.      ,,Go for No! Yes Is the Destination, No Is How You Get There" Richard Fenton, Andrea Waltz - Jak się często mówi: mniej porażek wcale nie oznacza większego sukcesu. Książka ta została napisana na przekór większości publikacji i koncentruje się na pokazaniu, iż to właśnie większa liczba porażek przybliży podróż przedstawiciela handlowego do upragnionego miejsca, jakim jest osiągnięcie sukcesu. Jest to typowy poradnik, który opisuje historię przedstawiciela handlowego, który spotyka siebie z przyszłości - osobę 10 lat starszą i cieszącą się masą sukcesów sprzedażowych. Aby jednak ta wizja się spełniła, obecny bohater musi pokonać swój lęk przed porażkami oraz ograniczeniami.

6.      ,,Coaching sprzedawców. Przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży", Keith Rosen - często sekret budowania zespołu z najbardziej efektywnych sprzedawców widzi się lepszym coachingu. Autor w swojej książce przedstawił krok po kroku praktyczny system coachingu, który ma głównie na celu wspieranie managerów w zwiększaniu sprzedaży oraz zwiększeniu wydajności zespołu. Ponadto opisane jest uczenie handlowców samodzielności w motywowaniu się oraz rozwiązywaniu różnych problemów. Oprócz tego autor wyjaśnił jak najlepiej zatrudniać oraz zatrzymywać w swojej firmie najlepszych handlowców. Książka tego autora to porady teoretyczne oraz liczne studia przypadków i gotowe szablony treningowych skryptów.

7.      ,, Firmy szybkiego wzrostu. Jak osiągać przewidywalny przychód i rekordowe zyski", Aaron Ross, Jason Lemkin - w przypadku gdy mamy wrażenie, iż wszyscy w naszym otoczeniu rozwijają swe biznesy z sukcesem, a tylko nasze przedsiębiorstwo stoi przed wizją stagnacji, autorzy książki spieszą na ratunek ze swoją pozycją. Książka opowiada o tym, w jaki sposób rozwijać swoją firmę. Według autorów tej książki istnieje gotowy schemat działań, według którego postępują najbardziej uznane oraz najlepiej rozwijające się firmy na całym globie. Ponadto wyjaśnione jest, dlaczego tak szybko się rozwijają. Autorzy książki dokładnie wyjaśniają, jak określić własną niszę oraz w jaki sposób zbudować skalowalny zespół sprzedażowy.

d340s4y

8.      ,,Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta", Geoffrey A. Moore - jest to pozycja obowiązkowa dla każdego startupowca. W książce został wyjaśniony krok po kroku proces wprowadzania na rynek nowych produktów. Jak to często z nowościami jest, kiedy jedni ludzie na ich punkcie zaczynają wariować, to drudzy podchodzą do nich ze sporym dystansem. Autor książki opisuje pięć modeli reakcji na rynkowe nowości. Ponadto podpowiada, poprzez jakie metody skutecznie docierać do klientów z poszczególnych segmentów. Książka ta jest bardzo popularna nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Artykuł sponsorowany
d340s4y
d340s4y
d340s4y