Trwa ładowanie...
opera
10-02-2016 11:06

Znakomita Agata Zubel w ''Cabaret lunaire'' w Operze Krakowskiej 17 i 18 lutego

Na scenie Opery Krakowskiej po raz kolejny wystąpi fenomenalna Agata Zubel, jedna z najwybitniejszych śpiewaczek awangardowych o światowej renomie. Artystkę, która z powodzeniem łączy karierę wokalną z komponowaniem, będzie można zobaczyć w roli Pierrota w spektaklu pt. „Cabaret lunaire” w dn. 17 i 18 lutego 2016 (godz. 18.30). Przedstawienie w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego miało swoją premierę na scenie Opery Krakowskiej w lutym 2013 roku. Agata Zubel  zyskała wówczas wielką przychylność widzów i krytyki.

Znakomita Agata Zubel w ''Cabaret lunaire'' w Operze Krakowskiej 17 i 18 lutegoŹródło: fot. Jacek Jarczok
dx9rz5o
dx9rz5o

Na scenie Opery Krakowskiej po raz kolejny wystąpi fenomenalna Agata Zubel, jedna z najwybitniejszych śpiewaczek awangardowych o światowej renomie. Artystkę, która z powodzeniem łączy karierę wokalną z komponowaniem, będzie można zobaczyć w roli Pierrota w spektaklu pt. „Cabaret lunaire” w dn. 17 i 18 lutego 2016 (godz. 18.30). Przedstawienie w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego miało swoją premierę na scenie Opery Krakowskiej w lutym 2013 roku. Agata Zubel zyskała wówczas wielką przychylność widzów i krytyki.

Wspólnym mianownikiem spektaklu są utwory Arnolda Schönberga. Legendarny „Pierrot lunaire” („Księżycowy Pierrot”), cykl 21 melodramatów z 1912 roku został zestawiony z piosenkami „Brettl-Lieder”, które Schönberg pisał na potrzeby berlińskiego kabaretu, zarabiając w ten sposób na życie. Zderzenie tych utworów - egzystencjalnego i nostalgicznego „Pierrota” z radosną, pełną humoru piosenką kabaretową w jedną całość stwarza nową opowieść. Widowisko uruchamia żywioł teatru z jego różnorodnymi atrybutami – scenografią, udziałem tancerzy, zabawą kostiumem i rekwizytem. Kierownictwo muzyczne nad spektaklem objął Paweł Szczepański, scenografia i kostiumy są dziełem Anny Sekuły, choreografię przygotowała Dominika Knapik. Podczas spektakli Agacie Zubel towarzyszyć będą soliści Karolina Wieczorek (Ona) i Krzysztof Kozarek (On) oraz tancerze i Zespół Kameralny Opery Krakowskiej.

„Bogactwo użytych przez nią środków ekspresyjnych było imponujące. Nie tylko doskonale wiedziała, o czym śpiewa po niemiecku, lecz także oddawała każdy niuans, prezentując nienaganną dykcję i perfekcyjną intonację. Jako smutny, a jednocześnie demoniczny Pierrot dała pokaz wysokiej próby aktorstwa.” - napisał Mateusz Borkowski w „Gazecie Wyborczej” (25.02.2013).

„Pierwsza część spektaklu Nurkowskiego to tylko efektowna, kolorowa rewia, ale druga - ta piekielna - staje się piękną alegorią tego, co niedopuszczone i wyparte, jest symbolem ciemnej masy artystycznych, ale przede wszystkim dogłębnie ludzkich doświadczeń. I - dość niespodziewanie - to właśnie z tej części dowiadujemy się, że miłość jednak istnieje. Tak mrok wygrywa z błazenadą”. Alicja Müller „Teatralia”, nr 50/13.03.2013.

„Jedną z najmocniejszych stron krakowskiego spektaklu i w ogóle inscenizacji Nurkowskiego jest teatralność, spójna wizja sceniczna. 'Cabaret lunaire' buduje opowieść o jasnych i demonicznych stronach życia artysty, dla którego ukojeniem jest ostatecznie powrót do niewinności dzieciństwa. Teatr łączy się, i to nie tylko za sprawą Zubel, z doskonałym wykonaniem muzycznym...”. Monika Patryk „Ruch Muzyczny”, nr 7/3/2013.

Bilety do nabycia w Kasie Opery w cenie 40 zł.

Kasa Opery - tel. 12 296 62 60 (61)
Organizacja Widowni - tel. 12 296 62 62 (63)

Opera Krakowska
ul. Lubicz 48, 31-512 Kraków

www.opera.krakow.pl

dx9rz5o
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx9rz5o